Köpvillkor för Sana Pharma Sweden AB

Senast uppdaterad: 27. februari 2019

Säljare är:
Sana Pharma Sweden AB
Box 526
451 21 Uddevalla

Org.nr.: 559062-5843
E-post: kundservice@sanapharmasweden.se
Hemsida: www.sanapharmasweden.se

Allmänt

Sana Pharma Sweden AB säljer varor via internet till privatpersoner i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.

Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Mer information finns i respektive produkts bruksanvisning (bipacksedel).

Beställning

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpevillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse.

Fasta leveranser

Sana Pharma Sweden säljer produkter både som styckköp eller som fast leverans. Frekvensen på de fasta leveranserna är normalt beroende av produkttyp.

Den fasta leveransen är inte förknippad med bindningstid och kan sägas upp när som helst, senast 7 dagar innan nästa försändelse. Vid uppsägning avslutas den fasta leveransen omedelbart med effekt från nästa försändelse.

Ändringar av produkter, leveransform och leveransfrekvens kan förekomma.

Förvarning om ändringar skickas i god tid innan ändringen träder i kraft. Mindre ändringar, till exempel förändring av förpackning, kommer ingen förvarning utöver information på våra hemsidor.

Fasta leveranser kan nekas vid saklig grund, så som bedrägeriförsök, bristande kreditvärdighet eller liknande. 

Vid fasta leveranser kommer du få en uppföljning via e-post för att säkra att du är nöjd med våra produkter. Genom att signera för fasta leveranser godtar du detta automatiskt.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

Priser, betalning och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Fraktkostnad kan tillkomma där det uppgetts.

Sana Pharma Sweden reserverar sig för eventuella fel i prisinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Sana Pharma Sweden rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

Kortbetalning
Du kan betala med Visa och Mastercard. Din korttransaktion skickas krypterat via KLARNA, som är vår betalningslösningsleverantör. Detta gör att du tryggt kan betala utan att vara rädd för att din betalningsinformation ska komma på avvägar.

Sana Pharma Sweden lagrar inte ditt kortnummer och det totala beloppet belastar direkt ditt konto. Om vi har slutsålt på en eller flera varor kommer beloppet återbetalas.

Frakt och leverans

Sana Pharma Sweden hanterar normalt din order inom 1-3 dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. Vi sänder våra leveranser per post, som normalt kommer ta 3-5 arbetsdagar. Vi levererar endast till adresser i Sverige.

Vid eventuell signifikant leveransförsening har du som kund all rätt att häva köpet utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice på kundservice@sanapharmasweden.se om du önskar häva ditt köp.

Ångerrätt och retur

Som kund hos Sana Pharma Sweden har du 14 dagars returrätt, för alla andra produkter än läkemedel. Returfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Observera att läkemedel är undantagna ångerrätten. Om ett läkemedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detsamma gäller för läkemedel i ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss.

Mejla oss på kundservice@sanapharmasweden.se. Vi behöver följande information:

a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
b) ditt namn och kontaktuppgifter
c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Sana Pharma Sweden skall bekräfta att returen är tillåten och att returfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress:
Sana Pharma Sweden AB
Box 526
451 21 Uddevalla

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du genom att kontakta kundservice på kundservice@sanapharmasweden.se .. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen.

Ej uthämtade paket

För ej uthämtade paket innehållande receptfria läkemedel gäller följande: Enligt Läkemedelsverkets föreskrifter får returnerade läkemedel inte säljas vidare eller skickas ut på nytt. Läkemedel som kommer i retur eller ej hämtats ut på ombud, måste enligt lag destrueras. Kostnaden för läkemedel i ej uthämtat eller returnerat paket kommer att debiteras kund.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice@sanapharmasweden.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här. 

Uppsägning av fasta leveranser

Om du önskar avsluta din fasta leverans, vänligen kontakta vår kundservice på e-post kundservice@sanapharma.se.

Tvist

Om tvist föreligger mellan Sana Pharma Sweden och kunden ska parterna i första hand försöka lösa tvisten genom överenskommelse. Om parterna inte kan enas kan tvisten avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden i den mån nämnden är behörig att pröva frågan. I annat fall avgörs tvisten av allmän domstol i Sverige.